vineri, 26 martie 2010

Reclamele online

V-aţi lovit vreodată în căutările voastre de pe internet de reclamele online care apar când ţi-e lumea mai dragă? Cred că da şi cred că de fiecare dată aţi căutat să le închideţi cât mai repede.

Cum evoluează acest fenomen? Ei bine, reclamele se fac din ce în ce mai şmechere, iar pe lângă faptul că apar după ce ai început să te afunzi în citit, încep încet-încet, dar sigur, să-ţi ascundă "x-ul" de închidere prin diferite mijloace. Ţi-l bagă în toate poziţiile posibile, numai în dreapta sus nu.
Mai nou, au apărut reclamele online care se compun aparent din două părţi, dar ele funcţionează ca o singură fereastră. Una sus, mare, cu cel mai cuprinzător mesaj al reclamei şi unul jos, micuţ, cu buton de închidere, la mijloc fiind transparent. Tu cauţi în disperare butonul de închis pe sus şi te gândeşti deja dacă e normal aşa ceva, ca o reclamă să nu aibă buton de închidere şi că după ce reguli funcţionează aceste pop-up-uri, şamd. Însă totul e perfect legal, reclama e una unitară, cu parte transparentă la mijloc, care are buton de închidere. Dar jos de tot şi micuţ.

Din fericire din spate vin puternic browserele care au acum opţiuni de blocare al acestor reclame.
Oricum, trebuie muncit un pic la ele ca să le blochezi pe toate, dar măcar e un început.
Uf, bine că nu suntem singuri în această bătălie!

Spor la navigat liber şi fără reclame care ţâşnesc (pop-up)!

Niciun comentariu: